Ønsker du (fortsatt) å få eFaktura fra oss?

Nå gjør bankene endringer i eFaktura-ordningen. Dersom du (fremdeles) ønsker å motta eFaktura fra oss, må du gå inn i nettbanken din og gi samtykke innen 3.februar.

Med eFaktura får du regningen ferdig utfylt i nettbanken din. Du behøver verken å taste inn KID- eller kontonummer manuelt – kun godkjenne betalingen. Nå lanserer bankene eFaktura 2.0, og det får betydning for deg.

Gi ditt samtykke i nettbanken innen 3. februar

Enten du mottar eFaktura fra Fagne i dag eller ønsker å opprette eFaktura-avtale med oss, må du snarest mulig og innen den 3. februar gå inn i nettbanken din og gi generell aksept for eFaktura.

Dette skyldes nye krav fra myndigheter og banker. Hittil har hver eFaktura-avtale blitt inngått mellom den enkelte forbruker og bedriften som man ønsker eFaktura fra. Hos oss i Fagne har du tidligere kunnet bestille eFaktura-avtale via Min side. Nå slettes disse avtalene og du må gi en generell aksept i nettbanken for å fortsette å få eFaktura fra oss. Denne aksepten omtales som «Ja takk til alle» eller «Alltid eFaktura», avhengig av hvilken bank eller betalingsapp du bruker.

Dersom det er enkeltbedrifter du ikke ønsker å motta eFaktura fra, kan du reservere deg i nettbanken etter at du først har gitt «Ja takk til alle»-samtykke.

Hva skjer om jeg ikke foretar meg noe?

I februar innfører vi den nye eFaktura-ordningen og matcher våre kundelister med eFaktura-basen som bankene har. Har du da ikke gitt ditt samtykke i nettbanken, vil du ikke (lenger) motta eFaktura fra oss. Du vil i stedet motta papirfaktura.

Vi oppfordrer alle våre kunder til å snarest logge inn i sin nettbank og sjekke sin status hva gjelder samtykke til «Alltid Efaktura». Merk deg at andre bedrifter kan operere med andre samtykkefrister, da myndighetene har satt en endelig frist for innføring av ny eFaktura-ordning i mai 2022.

Fordeler med eFaktura

  • Du slipper å taste inn KID-nummer
  • Full oversikt over betalte og ubetalte regninger
  • Bedre kontroll ved at du må godkjenne regningen før beløpet trekkes fra konto
  • Du kan betale hvor du vil, f.eks. når du er ute på reise
  • Du blir varslet på e-post hver gang du mottar en ny regning

Vårt kundesenter svarer på generelle henvendelser om nettleie, flytting av strømabonnement, faktura, strømmåler o.l.

Vår nye forespørselsportal er aktiv fra 5. april, og alle må lage en ny bruker i den nye portalen for å kunne sende forespørsler. Les mer her.

Du kan også logge inn på «Min side». Her kan du se ditt forbruk, dine fakturaunderlag, åpne HAN-porten, se målernummer/målepunkt-ID og du kan gi andre tilgang til ditt kundeforhold.

Ring 987 05 271

Mandag til fredag 08.00-15.30.