Ny portal for forespørsler

Fra fredag 5. april tar Fagne i bruk en ny forespørselsportal. Denne siden gir en kort introduksjon til hvordan du kommer i gang med den nye portalen.

Hvor finner jeg den nye portalen?

Bruk gjerne knappen under. Denne knappen finner du også igjen rundt omkring på hjemmesiden vår.

Opprettelse av bruker

Ved førstegangsinnlogging trykker du på «Registrer deg». Dette gjelder også de som hadde bruker i den gamle portalen.

Legg inn kontaktinformasjonen og verifiser både telefonnummer og epostadresse, slik at vi er sikre på å få kontakt med deg i sakene dine.

Når du har opprettet en bruker vil du kunne logge deg på med epostadressen eller med telefonnummeret ditt. Bekreftelseskode blir tilsendt som et engangspassord for hver innlogging.

Opprettelse av forespørsel

For å opprette en ny forespørsel må du logge deg inn i portalen, finne frem til listen over dine forespørsler (trykk på «Hjem» hvis du har gått deg litt bort) og trykk deretter på den blå knappen «Opprett forespørsel».

Feltet «Kategori» trenger du ikke gjøre noe med, alle forespørslene får automatisk kategorien «Kunde».

Velg relevant skjema og fyll ut.

Øverst i bildet har du tre fanevalg: Skjema, vedlegg og kart.

Når du er fornøyd med utfyllingen, trykker du på knappen «Send forespørsel».

Ble du avbrutt og må fylle ut resten siden? Trykk på «Lagre og lukk».

Var det ikke nødvendig å sende forespørsel allikevel? Da kan du trykke på «Avbryt forespørsel».

Oversikten over forespørslene

Ved å trykke på «Hjem» får du opp listen over dine forespørsler. Her kan du sjekke status eller om du har fått svar fra saksbehandler. I hver forespørsel kan du kommunisere med våre saksbehandlere, sjekke status i saksgangen, legge ved dokumenter eller ta bilder direkte med mobilkameraet der dette er relevant.

Hva skjer med dine pågående forespørsler?

Brukere med samme epostadresse eller mobiltelefonnummer vil få forespørslene sine overført til den nye portalen så snart overflyttingen er fullført.